Etkinliğin Amacı

Etkinliğin Amacı
TÜBİTAK 2209-A – Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, üniversite öğrencilerini araştırma yapmaya teşvik etmeyi hedefleyen bir destek türüdür. Yapacağımız bu etkinlikte, öğrencilere eğitimleri sırasında proje hazırlama süreçleri hakkında genel bilgi verildikten sonra TÜBİTAK 2209-A projeleri, proje başvuru formları ve önceki başarılı projeler konusunda bilgilendirme yapılarak öğrencilerin bu projelere başvurmaları için yönlendirilecektir. Proje yazımıyla ilgili temel kavramlar, konu ve kapsamın belirlenmesi, literatür araştırması yapılması ve özetlenmesi, projenin özgün değeri ve potansiyel etkilerinin tanımlanması, iş zaman planının oluşturulması, iş-zaman çizelgesi, iş paketleri ve sürelerinin belirlenmesi, başarı ölçütlerinin saptanması gibi konularda eğitmenler, katılımcılarla bilgi ve deneyimlerini paylaşacaklardır. Bu amaçla, 2209-A proje yazma eğitimi, üniversitelerde öğrenim görmekte olan önlisans öğrencilerine, lisans öğrenimi başlamadan önce proje hazırlama konusunda deneyim kazandırmak amacıyla bir hazırlık etkinliği sağlayacaktır. Aynı zamanda, lisans düzeyinde eğitim gören öğrencileri de projeler aracılığıyla akademik araştırma yapmaya teşvik edecektir. Bu etkinliğe katılan her öğrenci, programlar hakkında temel bilgiyi içeren 14 saatlik eğitim alacaktır.
Bu eğitimin bir diğer hedefi, katılımcılara fikirlerini projelere dönüştürme sürecinde kullanabilecekleri yöntemleri sunmaktır. Ayrıca, katılımcıların hem akademik hem de kişisel gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, farklı üniversitelerden 2209-A projelerine danışmanlık yapmış veya üniversitelerin Bilimsel Araştırma Koordinatörlüğü veya Proje Ofislerinde görev yapmış eğitmenlerle işbirliği yaparak, detaylı ve gerçekçi bir içerikle proje yazma eğitimi sunulacaktır.
Eğitim programı sonunda katılımcılar aşağıdaki yeteneklere sahip olabilecektir:
  • Proje konusu belirleme ve literatür taraması yapabilme yeteneği.
  • Proje başlığı, özet ve anahtar kelimelerin oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken hususları anlama becerisi.
  • Uygun başarı ölçütlerini belirleme ve bu ölçütleri sınamada yetkinlik.
  • Projedeki iş paketlerinin projeye katkı oranlarını değerlendirme yeteneği.
  • Projede olası riskleri tanımlama ve bu risklere karşı sistematik önlemler düşünme yeteneği.
  • Yaygın etki kavramını anlama ve yüksek etki sağlayabilecek projeleri oluşturma ve ifade etme yeteneği.
Bu öğretim hedefleri ve kazanımlar, katılımcıların projelerini başarıyla hazırlamaları ve uygulamaları için gerekli temel yetenekleri kazanmalarına yardımcı olacaktır.