SAAT/GÜN |
1. GÜN 19 Nisan 2024 |
SAAT/GÜN |
2. GÜN 20 Nisan 2024 |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı Tanıtımı |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-VI
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yeliz DEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Nurcan ERBİL |
||
DERS KONUSU: TÜBİTAK-2209-A Programının Genel Tanıtımı |
DERS KONUSU: Risk Yönetimi ve B planı |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK-2209-A programının tanıtımı, program başvuru dönemleri ve takvimi, program şartları, destek miktarı, değerlendirme kriterleri üzerine bilgi verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Risk Yönetimi, projelerde olası risklerin nasıl tanımlanacağı, risk çeşitlerinin belirlenmesi ve bunların olması durumunda alınacak önlemlerin B planı kapsamında değerlendirilmesi hususunda gerekli bilgiler verilecektir. |
||
10:00 - 10:45 |
DERS ADI: Proje Kavramı |
10:00 - 10:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-VII
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yeliz DEMİR |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Nurcan ERBİL |
||
DERS KONUSU: Proje temel kavramları özellikleri ve proje döngüsü |
DERS KONUSU: Araştırma Olanakları ve Proje bütçesinin oluşturulması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje tanımı ve özellikleri, Akademik projelerin öğrenciler için neden önemli olduğu, Proje konusu seçimi ve belirleme ve Proje sürecinin adımları konusunda katılımcılara detaylı bilgi verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projede kullanılacak, malzeme, laboratuvar, veri vb. kaynakların belirlenmesi, projenin verildiği kurumun alt yapı olanaklarının belirlenmesi, proje bütçesinin nasıl oluşturulacağı, bu konuda dakkat edilmesi gereken hususların neler olacağı katılımcılarla paylaşılacaktır. |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Bilimsel bilgiye ulaşma teknikleri ve Bilimsel Veri Tabanları |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-VIII
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Seda OKUMUŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hamid CEYLAN |
||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
DERS KONUSU: Yaygın etkinin yazılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel bilginin tanımı ve özellikleri, Bilimsel Kaynak Türleri (Makaleler, kitaplar, konferans bildirileri, tezler, vs.), Bilimsel bilgiye erişimde internetin rolü, Veri tabanları, Bilimsel bilgiye erişmek için etkili arama stratejileri ve anahtar kelimelerin kullanımı hakkında bilgi verilip, örneklerle katılımcılara veri tabanlarında nasıl arama yapılacağı gösterilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Akademik, Ekonomik, Araştırmacı Yetiştirilmesi ve Yeni Proje(ler) Oluşturma başlıkları altında yaygın etkinin nasıl yazılması gerektiği, daha geniş bir toplum veya sektör üzerinde olumlu bir şekilde hissedilebilecek yaygın etkinin nasıl ortaya konulacağı, uzun vadeli stratejilerin nasıl geliştirilebileceği konularında bilgi verilecektir. |
||
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-I |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Proje Önerisinde Kaynakçanın hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Seda OKUMUŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hamid CEYLAN |
||
DERS KONUSU: Proje önerisinin Başlık, Özet ve Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi |
DERS KONUSU: Bir proje önerisinde kaynakçanın nasıl hazırlanacağına dair adımlar |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin ana temasını özlü ve açık bir şekilde ifade eden başlığın belirlenmesindeki hususlar, projenin amacını, yöntemlerini, bulgularını ve sonuçlarını kısaca açıklayacak şekilde proje özetinin nasıl hazırlanacağı, anahtar kelimelerin seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar detaylı bir şekilde açıklanacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kaynakça hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar, Kaynakçanın biçimlendirilmesi, Kaynakça hazırlama programları örneklerle birlikte katılımcılara gösterilecektir. |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-II |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Projenin Yürütülmesi, Bulgular ve Değerlendirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cüneyt TÜRKEŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet BAYĞIN |
||
DERS KONUSU: Proje önerisinin özgün değerinin belirlenmesi |
DERS KONUSU: Proje Sonuç Raporunun Yazılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer nedir? Akademik çalışmalarda özgün değerin rolü, Araştırma sorusu oluşturma süreci, projenin mevcut literatüre nasıl bir katkı sağlayabileceği, proje önerisinde özgün değerin nasıl vurgulanacağı konularında örneklerle detaylı bilgiler verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin sağlıklı bir biçimde ilerleyebilmesi için gerekli hususların neler olduğu, elde edilen veriler raporlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği, sonuçların literatürle karşılaştırılması noktasında katılımcılara bilgi verilecektir. |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-III |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Proje çıktılarının değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cüneyt TÜRKEŞ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet BAYĞIN |
||
DERS KONUSU: Projede Amaç ve Hedef Stratejileri |
DERS KONUSU: Proje çıktılarının bildiri, poster veya yayına dönüştürülmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projelerde amaçların ve hedeflerin önemi, SMART hedeflerin (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound) neden önemli olduğu, projenin neden yapılması gerektiği, amaçlarının belirlenmesi, hedeflere ulaşmak için stratejilerin ve planların oluşturulması hakkında bilgi verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje çıktılarının postere nasıl dönüştürüleceği, poster hazırlanırken hangi programların kullanılacağı örneklerele katılımcılara sunulacaktır. Şayet proje çıktısı yayına dönüştürülmek isteniyorsa hangi kriterlerin göz önünde bulundurulacağı, makalelerde bulunan giriş, literatür taraması, metodoloji, sonuçlar ve tartışma bölümlerinin tanımı ve örnek dergi seçiminin nasıl yapılacağı hakkında kısa bilgiler verilecektir. |
||
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-IV
|
16:00 -16:45 |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet ARSLAN |
|
||
DERS KONUSU: Proje önerisinin Yöntem bölümünün yazılması |
|
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisinin yöntem bölümünün neden önemli olduğu, iyi bir yöntem bölümünün bileşenleri, deney tasarımı ve veri analizi planı, veri analizi için kullanılacak yöntemlerin seçimi (örneğin, istatistiksel analizler, içerik analizi), veri toplama sürecinin nasıl yürütüleceği hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. |
|
||
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Proje Önerisi Başvuru Formunun Bölümleri ve Yazılması-IV
|
16:00 -16:45 |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet ARSLAN |
|
||
DERS KONUSU: Proje Yönetimi-İş zaman Çizelgesi |
|
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje planlamasının önemi, İş zaman çizelgesi nedir? İş zaman çizelgesinin önemi, İş paketlerini zaman çizelgesine dönüştürme, önceliklendirme ve sıralama hakkında katılımcılara bilgi verilecektir. |
|
||
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=6 |